|
Titel: |
Alternatieve Onderwijsvormen�
~Een Ori�ntatie~ |
Onderwerp: |
Dalton, Jenaplan, Freinet, Montessori, Vrije School, Probleem
Gestuurd Onderwijs en Natuurlijk Leren. |
Schooltype: |
HBO, docentenopleiding. |
Bestemd voor de groepen: |
In principe het eerste jaar, omdat het om een ori�ntatie gaat. |
Vakgebied(en):
|
Alle, het is een algemeen onderwerp, niet benaderd vanuit ��n
vak. |
Uitvoering door (hoeveel) leerlingen: |
In principe is het een individuele opdracht, maar bij de start
van de quest is het een pr� als de studenten met elkaar kunnen overleggen ter
ori�ntatie. |
Tijdsinvestering voor leerling(en): |
�30 uur. |
Opbrengst: |
|
|
Een dossier met informatie over en vergelijkingen tussen
bovengenoemde onderwijsvormen. |
|
Een brief waarin de student(e) duidelijk zijn/haar visie geeft
op de toekomst van het onderwijs. |
Leerpunten: |
|
|
De student(e) wordt zich bewust van, en doet kennis op over,
alternatieve onderwijsvormen en wat voor rol deze spelen (en gespeeld hebben)
in zowel Nederland als daarbuiten. |
|
De student(e) ori�nteert zich en krijgt inzicht in wat
hem/haar wel of niet aanspreekt aan deze alternatieve onderwijsvormen. |
|
De student(e) wordt zich bewust van eventuele knelpunten die
zich voor kunnen doen bij onderwijsvernieuwingen en probeert hier oplossingen
voor te vinden of bedenken. |
|
Hopelijk wordt de student(e) gestimuleerd zich verder in dit
onderwerp te verdiepen. |
|
|
Extra materialen die nodig zijn: |
Geen bijzonderheden. |
Webkwestie makers:
|
Als u opmerkingen heeft ter verbetering van deze
webkwestie, dan kunt u deze naar ��n van bovenstaande personen sturen. meer webkwesties zijn te vinden op:
Heb je op- of aanmerkingen ter verbetering van deze webquest? |