VERWERKING
Stappenplan.1. Brainstormen.Dit betekent dat je alle ideeën die je hebt over een klassenfeest (dus waar denk je aan als je het woord klassenfeest hoort?) op schrijft op een groot vel papier. Je moet aan van alles denken: muziek, eten en drinken, activiteiten etc.
5. Taken verdelen.De leider gaat samen met de bankdirecteur de boodschappen doen. Jullie weten nu dus waar je de boodschappen het beste kunt doen! De enquêteur gaat de spelletjes uitwerken (bijv. voor een blinddoek zorgen, dobbelsteen opzoeken etc. ) De versierder zorgt voor de versiering (dat past in het thema). Als je met je taak eerder klaar bent dan een ander, dan ga je kijken of je hem/haar kunt helpen. Het is namelijk niet de bedoeling dat de een heel lang bezig is en de ander heel snel klaar is.
6. Taken uitvoeren.Iedereen gaat zijn of haar taak uitvoeren. Als het niet lukt, dan ga je naar de leider toe. De leider houdt in de gaten of alles goed loopt. Gaat het echt niet goed, dan moet de leider iedereen bij elkaar roepen en moet er overlegd worden wat er moet veranderen.
7. Overleg met groepje.Als iedereen alles af heeft, gaan jullie kijken of alles echt klaar is, of dat er nog wat moet gebeuren. Moet er nog wat gebeuren, dan verdelen jullie de taken weer. Jullie zorgen dat alles netjes is uitgetypt, dat alle materialen aanwezig zijn, zodat de enquêteur, samen met de leider naar de leerkracht kunnen gaan om te vertellen wat de bedoeling is.
8. Overleg leerkracht.Jullie overleggen met de leerkracht of jullie plan goed is. De leerkracht zal misschien nog wat tips/advies geven en dan kun je dat nog gaan veranderen.
9. Het feest.Je mag nu de klas gaan vertellen wanneer het feest zal plaatsvinden. Ook mag je het thema verklappen, zodat iedereen evt. verkleed kan komen. Vertel verder niks, zodat het nog een verrassing blijft. Zorg dat je zelf ruim van tevoren op het feest bent, om alles klaar te zetten. Tijdens het feest houden jullie je aan de tijdsindeling, zodat niet alles in de soep kan lopen.
10. Nabespreking in de klas.Het was natuurlijk een geweldig feest! Maar misschien waren er nog een paar dingen die nog beter konden. Daarom houden jullie in de klas een gesprek over het feest. De andere kinderen mogen dan vertellen wat ze ervan vonden en misschien wat nog beter kan. Ook de leerkracht mag vertellen wat hij goed en minder goed vond aan het feest.
We hopen dat jullie nu aan de slag kunnen en dat jullie een fantastisch feest zullen organiseren!!!!! |
Nog meer webkwesties zijn te vinden
op:
www.webkwestie.nl
|