Beoordeling

De voorlichting en de folder zal worden beoordeeld door jullie docent en klasgenoten. 5 leerlingen vullen het beoordelingsnummer in. Het hoogste en het laagste cijfer vallen weg. De overige 3 cijfers worden gemiddeld.

Dit cijfer wordt weer gemiddeld met het cijfer van de docent. 

Aan de hand van onderstaand beoordelingsformulier zal de voorlichting en de folder worden beoordeeld. 

Beoordelingsformulier voorlichting

Onderdeel

Te behalen punten

Aantal punten

Commentaar

Lengte

·        Ongeveer 10 min: 1

·        Veel langer/ korter: 0

 

 

Informatie

·        Genoeg en nuttige informatie: 3

·        Te veel/ weinig of onnodige informatie: 1-2

 

 

Duidelijkheid

·        Goed (voorlichting is goed te volgen, alles word duidelijk verteld/ uitgelegd): 5

·        Redelijk (voorlichting is niet altijd te volgen, niet alles wordt helemaal duidelijk):

          3 - 4

·        Slecht (voorlichting is nauwelijks te volgen, het wordt niet duidelijk uitgelegd): 0 - 2

 

 

Taalgebruik

·        Goed (past bij publiek, goed te volgen): 3

·        Redelijk (past niet altijd bij het publiek, af en toe wat te moeilijke woorden): 2

·        Slecht (past niet bij het publiek, te moeilijke/ makkelijke woorden): 0 - 1

 

 

Lichaamstaal

·        Goed (sprekers staan er actief bij): 3

·        Redelijk ( sprekers hebben soms wat zenuwachtige trekjes): 2

·        Slecht ( sprekers staan er niet actief bij): 1

 

 

Voorbereiding

·        Goed (sprekers vertellen makkelijk en uit hun hoofd): 5

·        Redelijk ( sprekers hebben soms een spiekbriefje nodig): 3 - 4

·        Slecht ( sprekers lezen voor van een papier) 0 - 1

 

 

Algemene indruk

·        Goed: 5 - 6

·        Redelijk: 3 - 4

·        Slecht: 0 - 2

 

 

 

Beoordelingsformulier folder

 

Onderdeel

Te behalen punten

Aantal punten

Commentaar

Overzicht

·        Goede verdeling/ lay-out (goede balans tussen tekst en plaatjes): 4 - 5

·        Redelijk (balans tussen tekst en plaatjes niet optimaal,): 2 - 3

·        Slecht (teveel tekst/ plaatjes, te vol): 0 -1

 

 

Informatie

·        Genoeg en nuttige informatie: 3

·        Te veel/ weinig of onnodige informatie: 1-2

 

 

Grammatica

·        Geen/ nauwelijks grammaticale fouten: 3

·        Aardig wat grammaticale fouten: 2

·        Veel grammaticale fouten: 1

 

 

Opbouw

·        Goede opbouw (logische volgorde van weergeven van informatie): 4

·        Redelijke opbouw: 2 - 3

·        Slechte opbouw: 0 - 1

 

 

Duidelijkheid

·        Goed (verhaal is goed te volgen, alles word duidelijk verteld/ uitgelegd): 5

·        Redelijk (verhaal is niet altijd te volgen, niet alles wordt helemaal duidelijk):   3 - 4

·        Slecht (verhaal is nauwelijks te volgen, het wordt niet duidelijk uitgelegd): 0 - 2

 

 

Algemene indruk

·        Goed: 5 - 6

·        Redelijk: 3 - 4

·        Slecht: 0 - 2

 

 

 

Cijfer

Totaal

52 punten

 

Cijfer

Behaalde punten delen door 5,2

 

 

 


 Vorige Home Volgende 

Nog een webquest / webkwestie doen? Surf naar www.webkwestie.nl 

Heb je op- of aanmerkingen ter verbetering van de webkwestie? Zijn er links die niet werken? Mail ze naar de WebQuestmaker

Dit werk valt onder een Creative Commons licensie. www.webkwestie.nl is een gratis website voor alle onderwijssoorten. Er is geprobeerd alleen maar rechtenvrij (beeld)materiaal te gebruiken en/of (beeld)materiaal te gebruiken voor niet-commercieel gebruik. Mocht u desalniettemin materiaal zien waar auteursrecht op rust, laat het ons dan meteen weten. Er wordt z.s.m. op gehandeld. De afbeeldingen zijn afkomstig van Pixabay en PXhere, Commons.Wikimedia of Microsoft Clipart Gallery, tenzij anders is vermeld.