De voorlichting en de folder zal worden beoordeeld door jullie docent en
klasgenoten. 5 leerlingen vullen het beoordelingsnummer in. Het hoogste en het
laagste cijfer vallen weg. De overige 3 cijfers worden gemiddeld.
Dit
cijfer wordt weer gemiddeld met het cijfer van de docent.
Aan
de hand van onderstaand beoordelingsformulier zal de voorlichting en de folder
worden beoordeeld.
Beoordelingsformulier voorlichting
|
Onderdeel
|
Te behalen punten
|
Aantal punten
|
Commentaar
|
Lengte
|
·
Ongeveer 10 min: 1
·
Veel langer/ korter: 0
|
|
|
Informatie
|
·
Genoeg en nuttige informatie: 3
·
Te veel/ weinig of onnodige informatie: 1-2
|
|
|
Duidelijkheid
|
·
Goed (voorlichting is goed te volgen, alles word duidelijk verteld/
uitgelegd): 5
·
Redelijk (voorlichting is niet altijd te volgen, niet alles wordt helemaal
duidelijk):
3 - 4
·
Slecht (voorlichting is nauwelijks te volgen, het wordt niet duidelijk
uitgelegd): 0 - 2
|
|
|
Taalgebruik
|
·
Goed (past bij publiek, goed te volgen): 3
·
Redelijk (past niet altijd bij het publiek, af en toe wat te moeilijke
woorden): 2
·
Slecht (past niet bij het publiek, te moeilijke/ makkelijke woorden): 0 -
1
|
|
|
Lichaamstaal
|
·
Goed (sprekers staan er actief bij): 3
·
Redelijk ( sprekers hebben soms wat zenuwachtige trekjes): 2
·
Slecht ( sprekers staan er niet actief bij): 1
|
|
|
Voorbereiding
|
·
Goed (sprekers vertellen makkelijk en uit hun hoofd): 5
·
Redelijk ( sprekers hebben soms een spiekbriefje nodig): 3 - 4
·
Slecht ( sprekers lezen voor van een papier) 0 - 1
|
|
|
Algemene indruk
|
·
Goed: 5 - 6
·
Redelijk: 3 - 4
·
Slecht: 0 - 2
|
|
|
Beoordelingsformulier folder
|
Onderdeel
|
Te behalen punten
|
Aantal punten
|
Commentaar
|
Overzicht
|
·
Goede verdeling/ lay-out (goede balans tussen tekst en plaatjes): 4 - 5
·
Redelijk (balans tussen tekst en plaatjes niet optimaal,): 2 - 3
·
Slecht (teveel tekst/ plaatjes, te vol): 0 -1
|
|
|
Informatie
|
·
Genoeg en nuttige informatie: 3
·
Te veel/ weinig of onnodige informatie: 1-2
|
|
|
Grammatica
|
·
Geen/ nauwelijks grammaticale fouten: 3
·
Aardig wat grammaticale fouten: 2
·
Veel grammaticale fouten: 1
|
|
|
Opbouw
|
·
Goede opbouw (logische volgorde van weergeven van informatie): 4
·
Redelijke opbouw: 2 - 3
·
Slechte opbouw: 0 - 1
|
|
|
Duidelijkheid
|
·
Goed (verhaal is goed te volgen, alles word duidelijk verteld/ uitgelegd):
5
·
Redelijk (verhaal is niet altijd te volgen, niet alles wordt helemaal
duidelijk): 3 - 4
·
Slecht (verhaal is nauwelijks te volgen, het wordt niet duidelijk
uitgelegd): 0 - 2
|
|
|
Algemene indruk
|
·
Goed: 5 - 6
·
Redelijk: 3 - 4
·
Slecht: 0 - 2
|
|
|
Totaal
|
52 punten
|
|
Cijfer
|
Behaalde punten delen door 5,2
|
|
|