Onderdelen |
Uitstekend |
Goed |
Matig/Onvoldoende |
Informatie verzamelen
10 punten
|
Jullie hebben verschillende soorten informatiebronnen
geraadpleegd. De geraadpleegde bronnen hoorden duidelijk bij jullie
opdracht.
Je hebt zelfs andere informatiebronnen gevonden! |
Jullie hebben één soort informatiebron geraadpleegd. Niet
alles van die informatiebron kon je gebruiken bij jullie opdracht. |
Veel van de geraadpleegde bronnen waren overbodig of hoorden
niet bij de opdracht. |
Reisverslag
20 punten
|
Jullie reisverslag bevatte de voorgeschreven hoofdstukken die
in de juiste volgorde aan bod kwamen. Elk hoofdstuk werd ruim voldoende
belicht. Plaatjes en tekeningen worden goed gebruikt zodat alles nog
duidelijker wordt. Je hebt zelfs extra materiaal erbij gevonden! |
Jullie reisverslag bevatte de voorgeschreven hoofdstukken. De
volgorde klopte niet overal. De informatie bij sommige hoofdstukken was te
beperkt. Er worden te weinig plaatjes en tekeningen gebruikt. |
Jullie reisverslag bevatte niet de voorgeschreven
hoofdstukken. Jullie sprongen van de hak op de tak en de informatie klopte
vaak niet. Er worden nauwelijks of geen plaatjes en tekeningen gebruikt. |
Reisverslag aan de
kinderen
20 punten
|
Jullie reisverslag bevatte de voorgeschreven hoofdstukken.
Elk hoofdstuk werd ruim voldoende belicht. De reisverslag was duidelijk en
voor iedereen goed te begrijpen. Het spreektempo was goed. Jullie vertelden
aan de hand van een schema met sleutelwoorden. Het gebruik van de materialen
was goed. |
Jullie reisverslag was goed. Sommige
hoofdstukken hadden jullie wat uitgebreider kunnen bespreken. Wat verteld
werd was duidelijk te volgen. Het spreektempo was meestal goed.
Jullie maakten maar weinig gebruik van
het schema met sleutelwoorden. Het gebruik van de materialen was voldoende.
|
Jullie reisverslag was rommelig. Je
sprong van de hak op de tak.
Wat verteld werd was moeilijk te volgen.
Het spreektempo was hakkelend of te
vlot.
Jullie maakten geen gebruik van een
schema met sleutelwoorden. Er werden nauwelijks of geen andere materialen
gebruikt.
|
Taalgebruik
20 punten
|
Jullie gebruiken taal die voor andere kinderen goed te
begrijpen is. Bij het reisverslag zijn er geen spelfouten en de zinnen en
alinea’s kloppen. Jullie gebruiken hoofdletters, punten en komma’s.Bij de
spreekbeurt formuleren jullie goed |
Jullie gebruiken taal die meestal voor andere kinderen goed
te begrijpen is. Af en toe maak je gebruik van ingewikkelde zinnen of
vergeet je stukken van een zin. De spelling is niet altijd correct.
Leestekens ontbreken soms. De zinnen zijn niet altijd correct geformuleerd.
|
Jullie gebruiken taal die voor andere kinderen veel te
moeilijk is of die jullie letterlijk uit een bron hebben overgenomen. Er
zijn veel spellingsfouten en slechtlopende zinnen. Jullie gebruiken
nauwelijks of geen leestekens. Het formuleren bij de spreekbeurt is matig. |
Samenwerking
20 punten
|
De taken waren heel goed verdeeld.
Er was goed afgesproken wie wat wanneer
klaar zou hebben,
Er werd op tijd en goed met elkaar
overlegd.
|
De taken konden beter verdeeld zijn.
Niet iedereen deed evenveel.
De afspraken over wie wat klaar moest
hebben, waren onduidelijk.
Het overleg had beter gekund.
|
Onduidelijk was wie wat zou gaan doen.
Er waren geen afspraken gemaakt wanneer
iets klaar moest zijn.
Overleg was er nauwelijks of jullie
konden het maar niet eens worden.
|
Lay-out van reisverslag
10 Punten |
De vormgeving is perfect. De verhouding tussen tekst
en beeld is goed verdeeld. |
Ziet er aardig uit, maar sommige delen hebben geen
plaatjes; andere weer te veel. |
Er staan te weinig / te
veel plaatjes in. |