Titel: |
Sprookjes 1 |
Onderwerp: |
Sprookjes, legenden, mythen en fabels |
Schooltype: |
Basisonderwijs |
Bestemd voor de groepen: |
7 en 8 |
Vakgebied(en): |
Wereldoriëntatie |
Uitvoering door: |
1 of 2 kinderen |
Tijdsinvestering: |
Half uur tot drie kwartier |
Opbrengst: |
Verhalen kunnen herkennen als een sprookje, legende,
mythe of fabel. |
|
|
Leerpunten: |
|
|
|
|
|
Extra materialen die nodig zijn: |
Werkblad (toegevoegd in de webkwestie) |
Webkwestiemaker(s): |
Claudia Verheij |
Bijzonderheden: |
- |
Het zwaartepunt
Met deze webkwestie wordt de leerling (worden de
leerlingen) vooral geleerd om: gerichte informatie op te zoeken over de
geschiedenis van sprookjes en om de kenmerken van sprookjes, legenden,
mythen en fabels te omschrijven en toe te passen.
Aandachtspunten
Ik heb de kinderen in groepjes van twee achter de computer laten werken. Dit
om samenwerking en zelfstandigheid te bevorderen. De antwoorden hebben de
kinderen ingevuld op een opdrachtenformulier
(hier
downloaden). Op dit opdrachtenformulier
stonden dezelfde vragen als op de site.
Ik stel het op prijs om opbouwend commentaar te
ontvangen over deze webkwestie. Daarmee kunt u de kwaliteit van deze
webkwestie nog verbeteren. Klik op de afbeelding hiernaast.
meer
webkwesties en achtergrondinformatie
te vinden op
www.webkwestie.n
Heb je op- of aanmerkingen ter verbetering van
deze webkwestie?
Zijn er internetlinks die niet werken?
Geef het even door. Klik daarvoor
hier.
* * *
Dit werk valt onder een Creative
Commons
www.webkwestie.nl is
een gratis website voor alle onderwijssoorten.
Er
is geprobeerd alleen maar rechtenvrij (beeld)materiaal te gebruiken
en/of (beeld)materiaal te gebruiken voor niet-commercieel gebruik.
Mocht
u desalniettemin materiaal zien waar auteursrecht op rust, laat het ons
dan meteen
weten. Er wordt z.s.m. op gehandeld.