Titel:
|
Titanic |
Bestemd
voor:
|
Basisonderwijs:
groep 8
|
Vakgebieden:
|
Geschiedenis,
Aardrijkskunde, Rekenen, Handvaardigheid
|
Uitvoering:
|
In
tweetallen (Coöperatieve werkvorm)
|
Tijd:
|
Ongeveer
3 x 60 minuten
|
Benodigdheden:
|
- Per
tweetal een pc met internet
- Per
kind werkboekje met daarin: de opdrachten met aantekeningruimte,
evaluatievragen.
- Pen,
potloden, stiften.
- Gekleurde
vellen papier voor muurkrant.
- Lijm
en scharen.
- Grote
bosatlassen
|
Eindproducten:
|
- Werkboekje
met gemaakte opdrachten, aantekeningen en evaluatieverslag.
- Muurkrant
|
Leerdoelen:
|
- De
kinderen leren samenwerkend tot een eindproduct te komen.
-
Taal
De
kinderen leren gegevens te verzamelen en te ordenen met behulp van
internet en uiteindelijk de gegevens te presenteren.
-
Rekenen
De
kinderen leren kaartlezen en coördinaten te gebruiken.
De kinderen leren getallen om te zetten naar procenten
-
Geschiedenis
De
kinderen leren wat er vroeger is gebeurd met de Titanic.
-
Aardrijkskunde
De
kinderen bekijken de plaatsen waar de Titanic langs gevaren is. Hierbij
leren de kinderen gebruik te maken van coördinaten.
-
Handvaardigheid
De
kinderen leren een collage te maken van verzamelde gegevens en plaatjes.
|
Maker
webkwestie:
|
Silvia
Bernaards (Pabo Groenewoud Nijmegen)
Heeft
u op- of aanmerkingen ter verbetering van deze webkwestie?
Website die niet werken?
Geeft het
even door. Klik daarvoor hier. |
Antwoordformulier |
Via deze link kun je de
antwoorden bestellen van de gesloten opdrachten. |