Titel: |
De Olympische Spelen |
Onderwerp: |
Olympische Spelen |
Schooltype |
Basisschool |
Groepen |
7 - 8 |
Vakgebieden: |
Wereldoriëntatie
/ Gymnastiek |
Uitvoering
door: |
1 leerling |
Tijdinvestering: |
Per groep zou je hier gemakkelijk
3 lesuren in een week aan kunnen werken |
Opbrengst: |
- Opdracht 1: Sportschema's
- Opdracht 2: Spreekbeurt
- Opdracht 3: Kosten overzicht
- Opdracht 4: Boekje en medailles
- Opdracht 5: Een vlag en iets wat typisch
is voor het gekozen land.
|
Leerpunten: |
De leerlingen:
-
krijgen informatie
over het ontstaan van de Olympische spelen.
-
leren over de
spelen in de oudheid.
-
leren het één en
ander over Griekenland.
-
worden zich bewust
van het feit dat de Olympische spelen een mondiaal evenement is, waar
sporters uit allerlei culturen elkaar ontmoeten.
-
maken kennis met
de Olympische symbolen.
-
ervaren tijdens
een Olympische sportdag de spelen op hun eigen niveau en brengen "fair
play" in praktijk.
Van de leerling
wordt verwacht dat:
-
zij informatie
kunnen opzoeken met behulp van internet.
-
zij een formulier
in Word kunnen invullen en opslaan in een bestand.
-
zij prijzen kunnen
berekenen aan de hand van hoeveelheden.
-
zij schema's
kunnen maken en hanteren.
-
zij voldoende
creativiteit hebben om de opdrachten uit te voeren.
-
zij tijden en
resultaten kunnen noteren in schema's.
|
Extra
materialen: |
Voorbereiding
Olympische sportdag.
Draaiboek
Olympische sportdag.
|
Webkwestiemakers: |
Liny, Marion en Anita; Fontys Pabo, Tilburg |
|
|
Mail met een gerust hart de
auteurs.
Opbouwende
kritiek wordt gebruikt
om deze webkwestie te verbeteren.
Klik op de namen
hierboven
om opmerkingen door te geven.
WebQuest
Nieuws
|